Gulik w trasie...GULIK - blog rowerowy

informacje

Batonik

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gulik.bikestats.pl

linki

Matko Kalwaryjska jedziemy do Ciebie...

Piątek, 3 maja 2013 | dodano:03.05.2013
km:51.50 czas:02:07km/h:24.33
Pr. maks.:65.00Podjazdy:mRower:Zarri

Piątek, 3 maja, w jednym dniu święto Konstytucji i Matki Bożej Królowej Polski. Jakoś pasowało uczcić ten wyjątkowy dzień w wyjątkowy sposób:) Dlatego trasa na kalwarię wydawała się doskonałym rozwiązaniem na uświetnienie majówki:)

Jadąc "tam" pogoda sprzyjała, ponieważ nie było gorąco, słonko przyjemnie ogrzewało bladą jeszcze skórę, na niebie pojawiały się niegroźne obłoki:) SUPER WARUNKI DO MAJÓWKI NA ROWERZE:)

Dzisiaj postawiłem na klimaty bardziej płaskie, w przeciwieństwie wspinaczki na Chyb. Zawitałem do Sólcy- uroczego przysiółka, w którym znajduje się kopiec usypany dawno temu. W przewodnikach i publikacjach naukowcy spierają się co do daty powstania i jego przeznaczenia. Już w 1897 roku wspominał o nim profesor Włodzimierz Demetrykiewicz, sugerując funkcję grzebalną tych wzniesień. Kopiec w Sólcy pełnił funkcję sygnalizacyjną w piastowskim systemie obronnym Bramy Przemyskiej. Miał on bronić pasa urodzajnych czarnoziemów oraz licznych źródeł solankowych (Sólca do czasów zaborów była ważnym ośrodkiem wydobywania tego surowca). Dla zainteresowanych więcej info o Sólcy i Kopcu na stronie: http://napogorzu.blogspot.com/2012/04/sredniowieczny-grodek-czy.html

A po Sólcy, czas na kalwaryjską wspinaczkę... Wyjechałem:P
W sanktuarium tłumy pielgrzymów... chwila skupienia w kościele ciężka do osiągnięcia:)

Niestety powrót okazał się zdecydowanie mniej przyjemny, ponieważ zaczął padać deszczyk- pierwszy wiosenny. I tak prze całą drogę kropiło delikatnie, ale musiałem się zatrzymać w Pikulicach pod przystankiem bo takiej pucówy tej wiosny jeszcze nie było:):):):) Do domu wróciłem lekko zawilgocony...:P

Droga na Sierakośce i Sólcę © gulik

Rowere musi byc na zdjęciu:) © gulik

I skręcamy do Sólcy:) © gulik

...a tam piekne widoki... © gulik

Klimatyczny zjazd - ależ on jest piękny:) © gulik

NA polach szachownica- tak jakby...:) © gulik

Słonko wytrwale walczyło z obłokami:) © gulik

Wspomniany wcześniej kopiec w Sólcy... © gulik
]

...i widok z niego w stronę wioseczki Sierakośce © gulik

Sama przyjemność jechać takim dywanikiem...":) © gulik

Tylko Wiar w Huwnikach wije się tak leniwie i majestatycznie... © gulik

Potok pod Kalwarią- udał mi sie go dostrzec z drogi:) © gulik

Zielono i... żółto mi:) © gulik

Troszkę ludzi kręciło się na sanktuarium- jednak zdecydowana większość przebywała w kościele:) © gulik

Pozdrowienia dla pielgrzymów z Pruszcza Gdańskiego- na zdjęciu Mercedes O 404 (produkowano je w latach 1992-99) © gulik

Uuuu, tutaj sie zagrzał silnik pod górkę:( Mercedes Medio nie dał rady...:( © gulik

Powrót do domu odbył się w nieco innych warunkach niż pierwszy etap wycieczki:P © gulik