Gulik w trasie...GULIK - blog rowerowy

informacje

Batonik

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gulik.bikestats.pl

linki

Tak dla zabawy

Wtorek, 7 sierpnia 2012 | dodano:07.08.2012
km:40.70 czas:01:33km/h:26.26
Pr. maks.:60.20Podjazdy:mRower:Zarri

Wyjątkowo piękne popołudnie z normalną temperaturą do jazdy- grzech nie skorzystać:D Swoje rowerowe kroki chciałem skierować na Kalwarię, ale padło na Krasiczyn z przelotem przez Zalesie. Tam nieziemsko i co najważniejsze - miło się zdziwiłem, bo pojawił się nowy dywanik na starej, poniszczonej drodze:) Jedzie się miodzio!!!:):):)

Nowy dywanik do Zalesia © gulik

Cerkiew została zbudowana w 1924, w miejscu wcześniejszej murowanej cerkwi, zbudowanej w 1838, i spalonej w 1914. Jeszcze wcześniej w tym miejscu znajdowała się drewniana cerkiew. Obecnie cerkiew jest użytkowana przez kościół rzymskokatolicki i nosi wezwanie Narodzenia Najświętszej Maryi Panny.
Cerkiew św. Michała Archanioła w Olszanach © gulik

Droga do Krasiczyna © gulik

Pierwsza wzmianka o cerkwi w Korytnikach pochodzi z 1436 r. Obecna pochodzi z 1886 r. i od 1970 r pełni funkcję kościoła rzymsko-katolickiego. Prócz cmentarza komunalnego jest we wsi cmentarz żołnierzy węgiersko-austriackich z I wojny. Podczas II wojny wierni, oddzieleni granicą od parafii, rozpoczęli wznoszenie kaplicy nieopodal drogi Przemyśl - Dynów, nie ukończyli jej jednak. Kościół jest filią parafii Krasiczyn- w niedzielę jest jedna Msza Św a w tygodniu we czwartek.