Gulik w trasie...GULIK - blog rowerowy

informacje

Batonik

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gulik.bikestats.pl

linki

Przez opłotki

Środa, 11 lipca 2012 | dodano:12.07.2012
km:54.90 czas:03:02km/h:18.10
Pr. maks.:48.70Podjazdy:500mRower:Kross City Rider
Miało być po szosie a wyjechało się troszkę w maliny:) Pogoda dopisywała ze względu na chmurki, które przygłuszyły palące od kilkunastu dni słońce. Jednak chmurzany kożuszek ograniczył cyrkulację powietrza powodują parnotę... Ale wycieczka się udała- dominowały tereny południwo-wschodnie od Prazemyśla oraz okolice Kopca Tatarskiego. Licząc czas od Słowackiego do bramy przekaźnika (jadąc ulicami Przemysława i Grochowską) podjazd zajął 8, 28 min.

Poniższa mapa nie odzwierciedla dokładnej trasy ze względy na brak bocznych dróg i ścieżek... Ale postarałem się odwzorować w miarę rzeczywistą trasę przejazdu.

Widok z Pikulic w stronę Nehrybki i fortu III Łuczyce w oddali (w lasu na górce) © gulik

Fort powstał w latach 1897-1900 jako fort pancerny z elementami upodobniającymi go do fortu artyleryjskiego. Był on ostatnim tak dużym fortem powstałym w twierdzy i jednocześnie jednym z najdroższych.

Został częściowo wysadzony w powietrze w 1915, po II oblężeniu Twierdzy Przemyśl. Został częściowo rozebrany w latach 1920-1930.
Ruiny Fortu IV Optyń © gulik

Jedna z kilku bram fortu Optyń © gulik

Kamień na Złotej Górze w Rożubowicach- pewnie modlili się do niego starożytni mieszkańcy wioski:) © gulik