Gulik w trasie...GULIK - blog rowerowy

informacje

Batonik

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gulik.bikestats.pl

linki

Sandomierska wyprawa do króla złotego:)

Niedziela, 1 lipca 2012 | dodano:04.07.2012
km:75.40 czas:03:18km/h:22.85
Pr. maks.:43.60Podjazdy:mRower:Kross City Rider

Niedzielny poranek, pusta droga, jeszcze nie tak gorąco- ruszamy!

Obwodnicą Stw cięło się wybornie, równiutko jak po stole:) Tak w ogóle to cała trasa była płaściutka jakby nie istniały żadne większe podjazdy wymagające wkładu fizycznego. Do Sandomierza wybrałem drogę krajową 77. Po drodze wstąpiłem do Zbydniowa- tam znajduje się dworek Horodyńskich. Dalej leciało jak z górki:) Upał się nasilał, ale Sandomierz był coraz bliżej:) A w królewskim mieście pokręciłem się nieco oglądając to i owo:P

Krótkie pożegnanie... © gulik

...i strzała! A ta biedronka na mostku jedzie na gapę:) © gulik

Kapliczka w Zbydniowie - mieści się w starym dębie. © gulik

Około 1805 roku majątek Zbydniów został sprzedany przez zaborcę austriackiego Dominikowi Horodyńskiemu, byłemu oficerowi Insurekcji Kościuszkowskiej. Horodyńscy wkrótce zbudowali tu istniejący do dzisiaj pałac na terenie parku w stylu angielskim oraz budynek oranżerii o półkolistym kształcie. Później oranżeria pełniła funkcję kaplicy. W noc świętojańską 1943 roku hitlerowcy wymordowali wszystkich mieszkańców pałacu. Przy życiu pozostał tylko nieobecny wtedy Dominik, najstarszy syn Horodyńskich, który przeżył wojnę ale nigdy tu nie powrócił.
Dwór zwany od zawsze pałacem pełnił po wojnie różne funkcje publiczne (szpital wojskowy, ośrodek zdrowia, porodówka, biblioteka, poczta, mieszkania prywatne) i popadał w ruinę. Nowy właściciel wyremontował budynek, który obecnie wygląda zadowalająco.
Dworek w Zbydniowie © gulik

Dworek był własnością Horodyńskich © gulik

Na tablicy brakuje tylko informacji i trasach rowerowych... © gulik

Mercedes Tourismo - leniwie czeka na turystów © gulik

Scania Irizar i4 - przywiozła turystów z Inowrocławia - (nie sugerować się blachami) © gulik

Brama Opatowska © gulik

Kawa u Plebana- już pedzę © gulik

Pamiątkowe zdjęcie z katedrą w tle © gulik

Ratusz na sandomierskim rynku © gulik